9

Ett nummer ar bara ett nummer... eller ?

Hur manga ganger har jag inte fatt hora just den meningen. "Det ar ju bara ett nummer". Vissa fattar ingenting. Dessa tva matcher jag spelat har i Californien har varit med allt annat en nummer nio pa ryggen. Om det har spelat nagon roll, Sjalvklart!

Ett nummer ar aldrig bara ett nummer och kommer heller aldrig bara att bli det. Det ar en del av den du ar. Jag undrar vad nagon elit ryttare skulle saga om hon kommer till en viktigt tavling och helt plotsligt star det en annan hast framfor henne. Som hon tydligen blir tillsagd att ska ridas denna tavling. jag undrar om hon skulle tycka att det var helt okej att rida en helt annan hast. Nu tanker ni att det inte ens ar i narheten av samma sak. Men jag ska tala om for er att det ar exakt samma sak. nej inte riktigt att fa fel nummer pa trojan ar mycket varre!

Det ar exakt samma sak som med fotbollsskor. Alla vet ju hur viktigt det ar att ha fotbollsskor som passar. Jag menar inte kommer man till en match och helt plotsligt far ett par andra skor en dom som man brukar ha, dom som man alltid haft. Det kan ju sluta hur som helst. Antingen ar dom for stora, for sma, for tranga, for obekvama, eller sa kan man inte springa alls...

Men visst, sjalvklart finns det spelare som inte haller med. Spelare som faktiskt inte bryr sig sa dar jatte mycket om vad for nummer som finns bak pa ryggen. Dom spelarna som gor att vi "idioter" kan spela nojda och glada med vara livsviktiga nummer pa trojan. Vilka spelartyper som i slutandan ar bast... Har faktiskt ingen aning.

Jag vet bara en sak, nummer har storre betydelse an dom flesta kan forsta. Jag skulle latt kunna slass for att fa det nummer jag vill ha. Om jag ar en idiot for det. Antagligen. But thats just me...

Alex ilska i omkladningsrummet nar nagon redan skrivit ett annat nummer pa laguppstallningen. Sager allt. Alex utan nummer 6 ar som jag utan nummer 9.

En sista sak bara. Saknar mycket och manga just nu. Men vad jag saknar mer an nagot annat i hela varlden...
mitt AIK paslakan och nummer 9.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ett nr är inte bara ett nr! Emelie du är nr 9. inget annat. Jag är nr 6. inget annat. Ha det bäst :) massa kramar /Alex

2007-12-13 @ 13:15:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0