GPS

Tva dagar kvar till julafton, eller tre for USA. Jag daremot langtar mer till nyar.

igar skulle kvallen besta av julbak. Linda skulle komma hit och vi skulle baka lussebullar. Hon satte sig pa ett tag som inte stannade och glomde sin saffran hemma. Kvallen slutade utan julbak pa en klubb i Palo Alto. Ibland blir det inte riktigt som man tankt sig... Och tur var kanske det.

En riktigt rolig utekvall och ett mysigt stalle med valkanda abba och dancing queen pa dansgolvet.  daremot sa finns det ingen bartender har som vet vad rosa pantern ar och eftersom min forklaring lod "milk, vodka and something pink" sa gick det inte heller sa bra. Mitt mal ar iaf att bestalla denna drink innan aret ar slut. Om jag lyckas lista ut "something pink"  Val hemma vaknar jag upp tidigt pa morgonen av att Linda star papalsad med mossa och jacka pa sig i dorroppningen till mitt rum. Helt stelfrusen av det tydligen iskalla gastrummet.

Idag var det sedan dags for den allra forsta au pair traffen. Efter att Nadja min LCC i princip talat om for hela varlden att jag skulle vara helt ensam i tva veckor och aven over jul. Tagit tag i min hand och kollat med ledsam blick "du ar inte ensam" sa kande jag bara for att spy. Jag kan faktiskt klara mig sjalv, sist jag kollade var jag iaf 21 ar. Och jag tror inte att detta andrats. Men tydligen har Linda fatt ansvaret av dom flesta att  "ta hand om mig". Vad det nu ar for ansvarsfullt med henne har jag inte listat ut annu. Au pair motet var en balettforestallning "nutcracker"... somnpiller. Min forsta och sista balettforestallning.

Idag slappte jag av familjen pa flygplatsen, sedan var det bara for mig att sjalv hitta tillbaka hem. Med GPS systemet i bilen gick det faktiskt riktigt bra, eftersom rosten snallt talade om for mig vart jag skulle aka. En riktigt smart sak. Hittade till och med tillbaka fran palo Alto med samma hjalp. I love it! Daremot ar inte dom andra tusen knapparna i bilen lika roliga. Linda skulle bara tanda lampan i bilen da halva baksatet falls ihop, for att genast ratta till misstaget trycker hon pa nasta knapp... Nu lag hela baksatet nadfallt. Vi ror inga mer knappar nu.

Lite ovriga tankar: Julkransar och dekorationer pa bilarna... for mycket.

Har om dagen klistrade jag igen 181 stycken julkort, trodde aldrig att hogen skulle ta slut. Alla familjer har skickar julkort pa sig sjalva finns inte en enda som inte gor det. Lite wierd.

Fick present kort pa manikyr och pedikyr av Melissa. Och ja Sara jag ska ta pedikyr, stackars personal...


Kommentarer
Postat av: Tommy

Hejsan Emelie! Trodde balett va din grej! Här är de som ingår i en rosa panter!
4 cl
Bananlikör eller Likör 43
Mjölk
2 cl Grenadine

2007-12-23 @ 11:30:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0