Ikea

Sa idag var vi pa Ikea. Det kandes som att jag helt plotsligt var tillbaka i Sverige igen. Allt var precis som det brukade vara. Och det blev inga kottbullar iaf, daremot kopte vi ingredienser sa att vi kan gora egna kottbullar istallet, utan ben och kotor i. Ska nog inte ens forsoka ta upp den ackliga tonfisken an som dom maler ner hela fiskar i. Till middag bakade vi brod. eller dom kallar det middags brod i Sverige kallas det sockerkaka.

Sen sa var det ju aven forsta dagen pa hannukah idag. Detta firades med ljustandning nere pa stan i Hillsdale. Dar en barnkor sjong fruktansvart daligt och en mamma stod panikslagen pa scenen och letade efter sin unge. det slutade med att hela publiken fick hjalpa till och leta. Lite scary. Men hon kom till ratta iaf... till slut. Val hemma var det present utdelning och nagon hannukah sang. Lily blev overlycklig over sina rosa stovlar, Rafe daremot inte lika glad... Jag fick ett nytt tacke till mitt rum eftersom det andra tydligen var for stort ? Den basta presenten av allt. Nya bilen bestalldes idag och det basta av allt ar att dom inte tanker salja jatte jeepen langre ! Utan dom tanker ha tre bilar sa att jag alltid har tillgang till bil. Det betyder att jag i princip far en egen bil detta ar. En liten bil dessutom. yes! Bilen anlander pa mandag :)

Kanns sa trakigt pa nat vis bara for ungarna att inte fa fira jul. Inte for att dom vet om hur det ar men anda. Man minns ju alla jular nar man var liten hur fantastiskt underbart det var. Hur lange man gick och vantade pa den dagen, och sen absolut inte kunna sova natten till julafton. Sa man alltid smog upp hur tidigt som helst, gransfall till natt. For att titta pa alla paket under granen. I gamforelse med julafton kanns hannukah som ingenting...

Och svar nej, jag har absolut ingen aning om hur hannukah stavas.

Elin Elin, Hur gick teorin ? har inte hort nagonting om det...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0