Julen

Den 24:e pa julafton var vi i en norsk/svensk kyrka i SF och firade svensk jul. Svensk julmat, julgodis, dans kring granen och julklapp av tomten. Dock var besvikelsen ganska stor nar bade prinskorv och lax saknades pa julbordet, kottbullarna var nog "specialbestallda" fran mamma scan. Alltsa vidriga. Efter julfesten drog vi vidare ner pa stan och jag har blivit totalt kar i SF och da menar jag speciellt dom underbart mysiga natt cafeerna. dar satt vi en stund efter att vi vandrat runt i china town. Fick aven massa mat fran Johannas vard mamma eftersom jag skulle vara helt total "ensam" i tva veckor. Var ju anda ganska generost.

Den 25:e, alltsa deras "julafton" sa firade jag med Lindas vard familj hemma hos dom. Och jag star helt fast vid min asikt om att dom inte riktigt firar jul i USA. Det var som vilken middag som helst. Mycket god bakpotatis dar emot. Och jag fick se high school musical for forsta gangen.

Idag satt jag barnvakt hela dagen at en annan familj. Lonen var ju inte direkt dalig. Fick mer for en dag an vad jag brukar tjana pa en vecka. sen varfor dom var i sa desperat behov av en barnflicka idag har jag ingen aning om, eftersom bade mamman, hennes syster och jag var dar. Men tydligen sa rackte det inte med mamman och systern ? Man maste tydligen vara en vuxen per barn...

Sen sa blev ju Lindas och min plotsliga planerade roadtripp till Los Angeles i helgen installd. Vi hade tankt att ta bilen ner pa fredag och aka hem pa sondag eller mandag for att fira nyar har. Men sen sa erbjod sig Lindas vardmammas slakting att vi kunde bo hos henne om vi kom till LA. Hon var dock inte hemma denna helg. Sa vi bestamde oss for att ta denna resa nagon annan gang. Gratis boende kan man ju inte tacka nej till...

Sen sa har jag och Linda totalt blivit stort kara i "min" bil, och jag borjar tro att jag inte kommer att kunnan overleva utan den. Kommer absolut att ta med mig denna bil till Sverige.

Nu har jag sprangande huvudvark sa jag ska lagga mig ner och vanta pa Gossip Girls :)
Har kommer lite bilder...


Kommentarer
Postat av: Hanna

Tjingeling! Later anda som en hyfsad jul :)
Vill bara tippsa dig om att inte sitta barnvakt till nan annan familj, da bryter du mot Cultural Cares regler. En tjej i min grupp har precis fatt aka hem. Du far inte ha nagot som helst annat jobb - annan betalning an din vardfamilj. Bara sa att du vet.
hoppas att de tva ensamma veckorna gar bra for dig! Jag har 2 1/2 ensamma veckor i mitt hus i maj/juni.. ska bli ratt skont faktiskt!
Ha det bra!
kram

2007-12-27 @ 14:31:27
URL: http://hannaslars.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0