Kottbullar

Idag var det hur varmt som helst for att vara vinter, for varmt vintevader aven for att vara i californien. Vart inte ens kallt nu pa kvallen. Jag gick i kjol och t-shirt hela dagen. Riktig sommarvarme.

Sen sa maste jag valja vad jag vill borja plugga for nagot ocksa. Tror att jag ska ta nagon tranings kurs eller nat, fanns tydligen sadant. College of San Mateo hade tydligen det mesta enligt Melissa, Ska kolla upp det dar lite narmare imorrn.

Melissa och Jeff fragar hela tiden hur det ar med mig, och varje gang svarar jag I'm fine. Det ar som att dom inte tror att allt kan vara bra nar man ar sa langt hemifran. Ibland tror jag att Melissa bara gar och vantar pa att jag ska fa otrolig hemlangtan och bara bryta ihop. Tror nastan att hon skulle bli lite lattad om jag borjade grata. Men jag har faktiskt ingen extrem hemlangtan, det enda som saknas ar ett fotbollslag. Jag trivs super bra sa jag ar faktiskt fine! Hon gar hela tiden och pratar om hur svart det kan vara i borjan. Och berattar om alla andra nya au pairer som ocksa tar sig igenom valdigt svar hemlangtan i borjan mm mm mm... Hur manga ganger ska jag behova saga ordet fine, kanske ska byta ut det mot great nasta gang for att fa lite variation ? Iaf sa ska vi nu till Ikea imorgon for att jag ska kanna mig lite mer som hemma. Men tro mig nar jag sager att jag absolut inte behover nagot Ikea. Men kan vara kul att se anda. Sen sa ar det nog mest for hennes skull vi aker dit. Lite sjukt faktiskt men tror att hon mar battre om jag far ga runt pa ikea lite grann. 

Min LCC ar ju inte ett dugg battre. Hon la sin hand pa min arm hela tiden la huvudet lite pa sne och sa varannan sekund "I know it's hard" som om hon pratade med ett litet barn som precis forlorat sin familj. Hon bara vantade pa att jag skulle erkanna hur hemskt jag madde. Jag tror aldrig hon slutade beratta alla historier om au pairer med hemlangtan. Jag kan faktiskt ta hand om mig sjalv och jag skulle inte heller vara har om jag inte ville. maste hon forsoka tvinga fram en hemlangtan bara for att "alla" andra ska ha det. I slutet av samtalet kande jag mig for att stalla mig upp och skrika at henne att hon kan val aka hem sjalv da om det ar sa j**la svart! Hur manga ganger ska jag behova saga I'm fine, eller great var det visst.


Sen sa jag en valdigt dum sak idag. Melissa sa att vi kunde kopa kottbullar pa ikea imorgon. Da svarade jag att jag absolut inte ville ha dom eftersom det ar "legs" i ikeas kotbullar... hm, legs Emelie i kotbullar tror inte det va ? Melissa tittade iaf chockad ner pa sina egna ben innan hon borjade gapskratta. det var ungefar da jag insag vad jag sagt. Att det ar lite svart att ha "legs" i kottbullar. Det jag menade var saklart att det ar senor, kotor och ben i dom kottbullarna. Bones hade nog till och med varit ett battre ord. Inga kottbullar for mig imorgon iaf !

Nu pa kvallen var Melissa och jag ute och sprang. Var riktigt skont. Maste komma in i mina gamla tranings rutiner igen. An sa lange har det blivit lite for oregelbundet. Men ny vecka, nytt liv.

Mitt nyttiga liv borjar idag... eller hur ar det vi brukar saga Lisa ? :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0