Norra

"Dessa minnen spreds for vinden
nar jag irrade ensam kring i varlden
da syns i natten plotsligt solens gula sken
det vacker upp en langtan som branner marg och ben"


Ta mig med till norra sta, dar vill ja do for AIK


Har ni kant kanslan nagon gang, ni vet nar allt i hela varlden forsvinner, bara tynar bort. Da allt som spelar nagon roll finns rakt framfor dig. Da nar ingenting annat existerar. Da allt fran den underbara marken till den klarbla himlen ar en del av dig. Nar rosterna ekar underbart I dina oran. Och allt kanns helt ratt. Nar tystnaden fran andra sidan far dig att alska livet mer an nagot annat. Har ni kant kanslan av total lycka nagon gang? Nar gladjevralen och tararna gar om varandra, da nar du onskar att denna stunden aldrig ska ta slut. Att du kan leva kvar har i just den har minuten, sekunden for alltid. Kanner ni inte igen er? da har ni aldrig statt pa norra sta efter en derbyseger.


Har ni hatat nagon gang. Sa intensivt att allt och alla forsvinner in i ingenting. Nar livet forsvinner framfor dina ogon. Da du kanner att mord inte skulle vara sa farligt anda, for att sedan hoppa fran narmsta bro. Nar inget i livet langre spelar nagon roll. For att det just i denna stund kanns som att allt ar borta. Nar den totala tystnaden blir alldeles for total. Da nar ord som vanner inte langre existerar. Det finns bara vi och dom. Nar ilskan tar over och du inte langre kan hantera dina handlingar. Har du nagon gang varit med om en derbyforlust?


Om jag saknar allsvenskan... inte alls. Inte for att den har borjat an men varje gang jag tittar pa halsduken som hanger pa vaggen i rummet, far jag san otrolig langtan efter derby, seger och norra sta. Jag har liksom inte forstatt att jag faktiskt kommer missa hela nasta sasong och ett sm guld. Haha aldrig i livet tanker jag helt sjalvklart, som att jag kommer att missa ett sm guld, absolut inte. Och varje gang nagon talar om for mig att jag faktiskt kommer att missa hela allsvenskan 2008. sa ar det anda som en omojlighet. Som att en del av mig redan ar totalt installd pa att komma hem till april. For hur jag an vrider och vander pa det sa ser jag mig sjalv sta i min underbara AIK troja mellan Elin och Sara med norra sta under fotterna. Anda sa vet jag ju att jag inte kommer hem forren I November sa hur ska detta ga ihop. Jag menar jag klarar mycket men ett ar utan AIK har jag ens forstatt vad det innebar... ? absolut inte! 

Vissa ogonblick ar for alltid:

"Bank: Rasunda skalver i grunden, Djurgarden ocksa,
och det kommer att droja langt och lange
innan den har chocken slapper.
Ni sag sjalva.
Svenska mastarna i fotboll sprang med huvudet fore
rakt in i en gammal urkraft som vaknat:
Ett hjarta svart."


http://www.youtube.com/watch?v=5dwWq01rixY





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0