Posten

Idag har varit en ganska lugn dag. har mest suttit och slagit in julklappar holl jag pa att saga... menar saklart hannukah presenter eller vad man nu sager ? forresten kan svenskar vara judar ? tankte pa det idag nar Melissa fragade om jag kande manga som hade judendom som religion. Insag att jag inte traffat en enda forren nu. 

Idag har inte ungarna oppnat nagra presenter an. Ska bli kul att se om Rafe blir lite gladare idag efter den stora besvikelsen over skorna igar. Jeff fragade honom rakt ut om han var missnojd... yes!

Var nere pa posten idag och skulle skicka paket till Sverige. Forst stod jag i en lang ko. Nar jag antligen kom fram tar tanten i luckan fram lappar, ett for varje paket. ler mot mig och sager att jag maste fylla i dessa for att skicka nagot till sverige. Att tillagga ar ocksa att efter den superlanga kon har jag lite brattom eftersom jag maste hamta upp Rafe fran skolan kl 12.00. Sa jag gar at sidan fyller i lapparna sa snabbt jag kan, ( kanske lite for snabbt ) gar fram till luckan igen. Dar tanten ler mot mig sager med en alldeles for trevlig rost att jag maste stalla mig sist i kon igen, detta efter att jag visat upp lapparna for henne. Sa en aning arg gar jag och staller mig sist i kon igen. Okej nu ljog jag, jag var inte alls en aning arg jag var riktigt j***la forbannad. Men trots detta staller jag mig sist i kon igen.


Efter manga kunder, ilskna tankar och manga blickar pa klockan senare sa ar jag antligen famme vid luckan igen. Sjalvklart far jag exakt samma lucka och samma tant. Jag pressar fram ett leende ger lapparna och paketen till henne tittar pa klockan som gar alldeles for snabbt. Da ler tanten mot mig ger tillbaka lapparna och sager hur trevligt som helst att jag glomt att fylla i datum. Sa kan inte hon gora det da! Ar 5/12 svart att fylla i, tar det upp mycket av hennes dyrbara tid ? men jag tar upp min penna och ska fylla i datumet. Da hon avbryter mig och viftar at mig att gora det "over there" istallet. Sa jag tar lite irreterat mina lappar och gar nagra steg bort medan tanten tar nasta kund. Efter den kunden gar jag tillbaka med lapparna. Vet ni vad tanten sager!! hon ber mig pa sitt trevliga j***a vis att stalla mig langst bort i kon, igen!! Nu borjar jag tappa humoret och sager at henne att jag har brattom. Och att jag bara har fyllt i datumet som tog ca 5 sekunder! hon ler mot mig annu en gang och pekar langst bort i kon. Bara att skriva detta for mig att koka av ilska. Vilket det aven gjorde da. Sa jag vander mig om mot kon och fragar om det ar okej att jag gar "fore". Inga problem. Jo ett problem, tanten i luckan hade ett stort problem med det. Hon total vagrar att ta emot mina paket. Hon tittar istallet mot en stor vakt som star vid dorren som en varnande blick. Sen ler hon sjalvklart mot mig igen. Hur kan ett leende gora en sa fruktansvart irreterad. Men jag har inte mycket annat val an att stalla mig langst bak i kon... igen! Efter att praktiskt taget kollat pa klockan konstant, och aven gatt fore nagra trevliga personer. Star jag oga mot oga med exakt samma tant annu en gang. Soom sjalvklart ler mot mig och fragar med nagon obegripligt acklig rost "how are you"... Ja va f**n tror hon?


Nu tanker ni val att jag antligen fick mina paket skickade. Inte utan en disskusion kan jag saga. Eftersom hon menar att texten ar for slarvigt skriven. FOR SLARVIGT SKRIVEN!! och detta kunde hon inte sagt forra gangen nar hon sa trevligt papekade datumet. Nu har allt mitt talamod tagit slut, och efter ett langt tal om hur brattom jag har och att jag absolut inte tanker rora mig ur flacken forren hon tagit mitt paket. Inser jag att jag sagt allt pa svenska. Tror ni hon forstod ? iaf sa har kon bakom mig tagit slut. Och efter manga arga blickar och nagra engelska ord. ler hon mot mig tar mina lappar och sager. Okej det har ska nog ga att ordna. "after all, It's christmas" som att hon gjorde nagot trevligt! sen sager hon "have a nice day" som att hon inte redan forstort den.
Om jag hann till skolan i tid ? Jag spang som en galning, sa gissa sjalva ?

Kommer att droja langt och lange innan jag skickar nagot mer till Sverige...

For ovrigt sa var det ett band som spelade pa hannukah firandet igar. maste absolut kopa deras cd da det helt klart ar musikvarldens svar pa kizz, fast med skagg.



  
Kizz ?                    Ckoklad Menora      Stovlar , Yes!            Besvikelse            Menora 



New Car!


 


Kommentarer
Postat av: LindaA

jösses emelie! Vilken k*rring rent ut sagt! Men det var rätt roligt o läsa måste jag säga!;p

2007-12-06 @ 11:09:06
URL: http://alinda.blogg.se
Postat av: Mikaela

haha, det låter som något ur en amerikansk komediserie, jag är inte den som blirupprörd så lätt men till och med jag hade reagerat! kämpa på, emelie!
En massa kramar!

2007-12-06 @ 16:32:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0