Bagels

I love bagels and cheese cream, det ar allt jag ater pa morgonen for tillfallet. Och jag tror inte det finns en enda familj har som inte har bagels och donauts. Forresten ar det helt sant, dom har socker i allt i USA. Nastan allt iaf. Allt ar sotsatt med nagon jordgubbssmak eller nagot annat. Men jag var ute och sprang idag sa an har jag inte blivit tjock iaf! Och imorgon ska jag antagligen fa kora jatte jeepen for forsta gangen, far se hur det gar...
 
Sa har jag klarat av annu en dag och jag forstar inte att dagarna gar sa snabbt, samtidigt som det absolut inte kanns som att jag bara varit har i 3 dagar!

Idag har jag varit pa Lilys skola hon ar bara 3 ar men tydligen gar dom i skolan anda. det ar tydligen nagon privat skola som man behover sla in en kod for att ens komma in pa omradet. det ar helt inhagnat med grindar. Sen finns det aven overvakningskameror over hela stallet och ett hus dar vakterna sitter och kollar pa overvaknings kamerorna hela dagarna. Men det mest chokerande idag var att Rafe fick betyg... Han ar fem ar! 

Efter at vi slappt av Lily i skolan sa akte jag och Melissa (min vardmamma) och at lunch med en annan svensk au pair och hennes vard mamma. Tror att vi ska ha playdates pa fredag. 

Under hela dagen har Melissa gatt och forberett for Jordans 1 ars dag. Det kommer tydligen att komma 85 personer hem till oss och jag har inte en aning om hur alla kommer fa plats. Men jag och nagra andra au pairer ska hjalpa till att ordna festen. 

Imorgon kommer Melissas pappa att komma och pa onsdag kommer hennes syster med sin nya pojkvan som tydligen ingen har traffat an. Alla verkar komma hit for thanksgiving pa torsdag. 

Imorse fick jag en glad overraskning nar Melissa hade kopt en morgonrock, tofflor, handvaska och en stor korg med massa hudvards produkter at mig. sen fick jag min mobil telefon idag med :)

Pa kvallen kom en annan au pair over och sedan kollade jag och Melissa pa Gossip girls. 

Masta bara saga en sak till, det var en au pair har som hade lamnat ungarna i bilen nar hon gick in for att handla en present. Hon sitter i fangelse nu!

Nu ska jag ga och sova sa jag orkar upp imorgon, men dagens basta handelse, att en kompis till Melissa hittat ett fotbollslag at mig! :D 

Dagens konstigaste handelse, att jag var ute i morkret och kom hem hel igen. varken valdtagen eller mordad. kanske vagar jag mig ut igen anda...

Kommentarer
Postat av: Mikaela

Var det nyss hon hamnade i fängelse? Rätt klantigt och oansvarigt av henne iaf.

Sitter och läser igenom hela din blogg nu. Allt känns så tv-aktigt haha.

2007-11-25 @ 11:35:44
URL: http://theworldsgreatest.blogg.se
Postat av: Emelie

Japp, ganska nyligen. var rattegang for nagon dag sen bara !

Jag vet kanns ganska unreal i borjan :P

2007-11-25 @ 20:13:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0