Christmas

Ni vet nar luften tar slut och man inte langre kan andas. Sekunderna innan man drunknar. Nar allt syre tar slut. Har ni provat att andas utan syre nagon gang... omojligt va ? Det ar sa jag kanner just nu, andas utan syre - ett liv utan fotboll...  omojligt ?

Har jag inte fatt ett lag i Januari sa kommer jag hem och tittar pa ica cupen istallet.

For att skriva om nagot annat an min fotbolls abstinens sa fick jag for ovrigt reda pa vad huset jag bor i kostar. Eller iaf pa ett ungefar. det var Tereza som berattade det for mig idag nar vi var pa vag fran gymmet. Forst tankte jag, shit vad mycket! Sen insag jag att jag tankte i svenska kronor. Nar jag forstod att hon menade dollar sa holl jag pa att svimma. Vad huset kostade ? det tanker jag verkligen inte skriva har...

Har aven hamtat ut min teori  bok som jag behover lasa for att klara teoriprovet till korkortet. Hade varsta angesten innan sag framfor mig hur jag maste gora om allting igen, efter den otroliga lattnaden nar jag klarat uppkorningen i Sverige. Men jag kunde pusta ut ganska snabbt nar jag fick en teoribok nastan lika smal som en tidning men mycket mindre. Ska bara ta tid till mig att satta mig ner och lasa den. Eftersom reglerna ar lite annorlunda har.

Sen sa kommer jag troligtvis fa slanga hur mycket saker som helst innan detta aret ar slut, eftersom jag kommer ha sa mycket overvikt pa vagen hem!  Eftersom Melissa envisas med att ge mig klader som hon inte vill ha. Och jag har lite svart att saga nej.


Sen sa maste jag bara skriva att hela usa ar galna. Kan helt klart saga att hela Californien ar det iaf! Dom borjar satta upp julbelysning dagen efter thanksgiving. hela gatan har ar som att ha hamnat i tomteland eller nat... Nej forresten varre! Det ar inte bara en julstjarna och lite julbelysning som ar uppe. Nej det ar verkligen julbelysning! Det ar overallt i palmerna, pa husen, pa taket, pa grindarna, pa staketen. Overallt. Sen ar det tomtar, renar och allt mojligt krims krams i hela tradgardarna. Sen ska vi inte ens tala om julgranarna som inte ens gar att undga hur mycket man en skulle forsoka. Da star dom anda inomhus. Dom Skiner hur mycket som helst genom fonstrena ut pa gatan. Granarna ar som tagna ur nagon film. Pyntade med hur mycket kulor och glitter som helst. Gar inte att beskriva, helt sagolika. Man tror knappt att det ar sant, helt magiskt. Ganska haftigt att se anda. Men jag skulle nog anda beskriva det med ett ord. Overdrivet.  

Annars sa pratade jag med pappa idag, och jag har ingen aning om varfor han har blivit sa bil intresserad :)


Kommentarer
Postat av: Bettie

kul o hitta en Svensk tjej inte sa langt fran mig :) jag bor i Pleasanton, CA, plugga i Hayward. Och oroa dig inte over teoriprovet eller uppkorningen, det ar saa enkelt, speciellt om du kort forut i Sverige. Jag klarade bade uppkorningen och teorin pa forsta forsoket och jag har bara ovningskkort en eller tva ganger forut i Sverige :)hur lange stannar du i San Mateo? trivs du bra? kram

2007-11-29 @ 07:23:44
URL: http://www.bettiesgalleria.com/blogg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0