JC cupen

Sa efter nervost vantande pa final resultat, och cupsegrare som aldrig kom...

Andra plats i JC cupen det kan man saga mycket om...

Och helt klart kommer ni fa hora flera ganger om hur bra det var att ta sig till final, av bade tranare, foraldrar och publik. Och nu aven av mig. For det var riktigt bra att na en andra plats. det var riktigt bra att sla ut 10 andra lag. Att kampa sig igenom 7 matcher fran tidig morgon till sen kvall. En silvermedalj ar bra gjort, och en andra plats ska man vara nojd over. Det ar bra att vara nast bast ocksa! ... what? okej nu blir jag radd for mig sjalv, var det jag som just skrev att en andra plats ar bra. Och att nast bast ar nagot att vara nojd over.  tror ni att det  ar vad jag hade kant om jag hade spelat?

Vet sjalv vad jag skulle sagt om jag vart med. Om jag hade spelat 5 gruppspels matcher ,en semifinal och kampat igenom en hel lang dag for en guld medalj. Vet precis vad jag hade skrivit om jag hade varit med och forlorat finalen. Om jag efter 20 minuters final spel sett bollen rulla in i eget mal tre ganger, dessutom mot ett lag man hatar.  vet precis hur det hade kants att ta emot en silver medalj fran nagon sjukt glad tjej eller kille som gratulerer en till en andra plats. Som att en andra plats skulle vara nagot att le at! Nast bast vad ar det att vara glad over. Vet precis vart min silver medalj hade hamnat nagonstans. Att sen se hur det andra laget jublar at en seger far en bara att hata hela varlden for tillfallet. Far en att onska sa intensivt att man kunde spela om finalen igen! For att nasta dag langta sa sjukt mycket till nasta cup, till revanch att man inte vet vart man ska ta vagen. Vet exakt hur mycket jag hade hatat tranarnas ord i omkladningsrummet. Och att totalt kanna som att man kommer att sprangas i bitar av ilska till nasta person som sager ordet bra och 2:a i samma mening. Eller till nagon som forsoker att prata med en over huvudtaget.  vet precis hur jag hade kant efter sa manga dagars laddande infor en dag, ett tillfalle. Jag vet precis hur jag kanner efter forluster. Jag vet precis hur jag hade kant nar jag tagit silvermedaljen i handen, jag vet precis...

For mig finns inte silver. Antingen vinner man ett guld eller sa forlorar man ett guld. Thats just how I am

hade egentligen bara tankt att skriva det forsta. men nar jag skrev orden "det ar bra att vara nast bast ocksa" Kande jag hur jag skrev emot mig sjalv. Sa jag hade tva val, att ta bort orden eller helt enkelt skriva sanningen. Gissa vad jag valde...

sa for att forklara mina ord, sanningen ar den att det ar bra att ta sig till final. sa ni ska ta at er av berom fran andra. Ville bara samtidigt saga att jag forstar hur det kanns att forlora en final. Att om nagon sagt till mig att det var bra kampat att iaf na en final hade jag varit allt annat an glad. Men forhoppningsvis ar ni inte som jag. Sa jag hoppas att ni kan ta till er av orden BRA KAMPAT. Utan att hata mig. For om ni tar er till final i forsta cupen for aret. Tank da hur bra alla andra cuper kommer att ga i vinter. Ni kommer vinna sa manga cuper denna sasong. Fortsatt bara att kampa pa!! Jag ar stolt over er!! Och en andra plats ar bra! Mycket bra kampat tjejer! Inlagget efter nasta cup kommer bli helt annorlunda det lovar jag. For da kommer cupsegrare att komma upp pa hemsidan!

vantar med spanning pa alla detaljer fran cupen. Ni far garna mejla med match rapporter. Vill veta allt fran matchens lirare till malgorare och alla andra detaljer!

Eftersom Riala ar kant har i Californien kommer lite funderingar fran befolkningen i USA :

Alex: Hur manga procent gav hon i matcherna ?
Gabbi: Hade hon kameran redo hela dagen ?
Mona: Hur manga sanger sjong hon denna cup ?
Blomman: Vem tacklade hon ner ?
Annso: vad finns det att saga... var Annso Annso ?
Jossan: Bar hon sin AIK troja nar ingen sag ?
Elin: Spelade hon mot nagon allsvensk polare ?
Anna: Hur manga ganger forstorde hon nytt rekord ?
Nina: Fortsatte hon matcherna som hon avslutade dom utomhus ?  

ha det bra tjejer, fortsatt kampa pa och sikta mot nasta guld medalj.

Kram

Kommentarer
Postat av: Mona

Haha, kul där Emelie :D...Men d blev inte så många den här gången iaf, kanske 5 lr 6 ? ;) Ingen allsång den här cupen, tyvärr :( (nästa gång, vetja;P)

Hälsa San Fransisco från mig hörru ;)

2007-11-27 @ 15:32:44
Postat av: jossan

haha emelie, jag har aldrig haft en aik tröja på mig, kommer aldrig att ha det heller

ha det bäst :)

2007-12-01 @ 14:04:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0