fornekelse

Blunda och forneka, helt klart ett satt att overleva. Tills dagen sanningen uppenbarar sig och du helt enkelt ar tvungen att se igen...

Att allsvenskan inte skulle existera om jag latsades tillrackligt hart, att derbyn inte skulle komma och att resultat inte skulle finnas. Fornekelsens tid ar over.

Ett data tryck for mycket och blunda ar inget alternativ langre. For vem kan blunda for reslutat, spelade matcher och kommande derbyn som stirrar tillbaka pa en fran data skarmen. Vem kan blunda for forbjuden pyroteknik, idioter och eget ansvar pa bortaplan utan den minsta lilla biljettintakt. Vem kan blunda och forneka nar det spelas derby pa rasundas gras pa mandag, Nar hela norra staplats kommer sjunga och "nastan" hela Rasunda jubla efter slutsignalen. Vem kan blunda nar derby ligger i luften...?

AIK 4 poang, 3 poang upp till forsta platsen. Och alldeles for langt avstand till lukten av rasundas gras. Efter ett litet hysteriskt accepterande av sanningen. Kan jag lugnt konstatera att jag under hela forsasongen levt i fornekelsens tecken. Jag har uppenbarligen missat varenda kommentar, analys, intervju och "experttips". Men vem behover veta vad nagon idiot pa aftonbladet tycker, Jag vet val att AIK star for stolthet och svart gult for guld. vad mer behovs... ?

sa derby pa mandag och jag orkar inte ens tanka just nu, kanner mig mentalt utmattad. Det var ingen som berattade for mig att livet som supporter var sa har svart. Tank om atminstone internet tv fanns... ett litet ljus i helvetet.

Well, en sak ar saker, KROSSA BAJEN pa mandag! fullsatt rasunda och brannande saknad.

photo3.jpg

Kommentarer
Postat av: Natalie B

Hej!

Om du inte redan deltar, får du gärna vara med i min tävling: http://natalieb.blogg.se/tvling.html
Du kan vinna ett hemligt paket till ett värde av TUSEN KRONOR!!

2008-04-11 @ 02:07:57
URL: http://natalieb.blogg.se
Postat av: Thess

Ems, vad heter laget du spelar i? Kimmo blev lite nyfiken :P

2008-04-11 @ 21:46:15
URL: http://tessielur.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0