Media

1-1 pa stopptid. Ibland vet gladje inga granser.

Forst trodde jag att det skett ett mord innanfor rasundas grindar, sen anade jag ett eventuellt bombhot med evakuering som foljd. Det var innan jag togs ner till verkligheten och insag att det bara var pressen som forstorat upp ett avbrutet stockholms derby.

Nar man sitter pa andra sidan jorden. med live referat som enda medlet under ett stockholms derby. Sa ar man ganska angelagen att fa lasa nyheterna nasta dag om matchen. Till min stora besvikelse hade dessa match analyser ersatts av skandal rubriker om skyddsnat och inkastade foremal. Nar ska media sluta gora en vanlig nyhet till "mordrubriker"?

Ingenstans pa sportbladets hemsida kunde man hitta reslutatet efter derbyt. Jag vet for jag letade verkligen. Men om jag ville veta vad Norling sagt om det intraffade spelavbrottet sa behovde jag inte leta lange. Ar inte derbyt den stora nyheten? Nar ska media sluta forstora upp allt till oandlig niva?

Sen att det inte stod manga rader om hammarbys fyrverkerier ar ju en helt annan sak...

Om det ar okej att kasta in foremal? det vet val alla redan svaret pa vid det  har laget.

Dock hittade jag en mycket underbar mening som kommer lysa av gladje fram over :

"Hammarbys första halvlek var inte dålig. Den såg bara risig ut eftersom AIK var så bra"


Johan Orrenius, Expressen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0