Mexicanska slaget

Jag ska borja med att beratta om matchen i lordags...

Efter matchen fick jag reda pa att dom tva lagen hade varit ett och samma forrut innan dom hade splittrats upp till tva lag. Pga av massa brak. Alltsa hat match pa hog niva. Nog har jag spelat matcher forrut dar man mott lag som man absolut inte gillat. Jag har sett heta Stockholms derbyn mot Djurgarden och visst har man varit med om folk som det varit irritation emellan pa sina egna matcher. men om jag har varit med om nagot som kommer i narheten av denna match ? svar, NEJ.

Det visade sig att det andra laget ocksa endast bestod av mexicanare ( var visst inte spanjorer). Och har forstar man plotsligt vad inneborden av ordet hatmatch betyder. Spelarna var totalt galna, ord som passa bollen och fairplay var totalt bortblasta. Om spelarna skrek mycket pa planen sa ska jag inte ens ga in pa den aggresiva "familjepubliken" att sedan tranarna hatade varanda var bara droppen som fick allt att rinna over.

Ibland kan det ju uppsta brak mellan vissa spelare eller snarare heta disskusioner. har anfaller dom i flock. Nar jag blev kapad utanfor straffomradet blev aven jag anfallen av dessa mordiska mexicanare. Tjejen sparkade undan benen pa mig efter att jag skjutit ivag bollen. Domaren blaser frispark och vad hander... Jo jag far ett helt motstandar lag efter mig som skriker, viftar och gestikulerar pa spanska. For att sedan kanna hur nagon puttar till mig. Jag hann inte reagera sa mycket innan jag hade hela mitt egna lag bakom mig och det brot ut nagot mexicanskt slag pa spanska. Sa man kan ju inte klaga pa dalig back up iaf. Jag kunde daremot inte for mitt liv forsta vad dom vart sa irreterade over. Efter "braket" fick jag veta att jag tydligen hade filmat? Den mest uppenbara kapningen pa lange. Samma mexican som oversatte at mig sparkade sedan benen av en annan som fick baras ut under skrik. Och tydligen var den kapningen for mig talade hon om med ett valdigt nojt leende. Om hon ens bad spelaren om ursakt, gissa sjalva ? hon tog sitt kort och gick av planen. Efter att hon gjort vagen for en jublande "familje publik" Undrar hur manga slaktingar mexicanare har egentligen.  En klapp pa axeln hann hon med att fa av tranaren ocksa.

detta var bara en av manga handelser denna eftermiddag. Tro mig gor man nagot fult mot nagon annan straffas man nasta sekund. Helt total galen match har aldrig varit med om nagot liknande. Kan slutligen sammanfatta med utvisningar, kort, skrik, brak, skador, eller Krig passar nog battre...

Matchen vann vi med 3-1 och jag var inte ens forvanad nar nagot som borde kallas "tredje varldskriget" brot ut efter slutsignal.

Sen att jag akte dit och hem med fem mexicanare som hade brattom ar nog inget jag kommer gora om. det var som taget ur en komediserie. Jag ar bara glad att jag overlevde.... Och det menar jag verkligen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0