foraldrar

Idag var jag ute och gick med Jordan, hade annu en gang en helt underbart sot dotter... hm, for det forsta ar det inte mitt barn och for det andra ar det en kille. Orkar inte langre tillagga detta sa jag log tillbaka. "Visst ar hon sot"

Och varfor ler alla sa fort man har en barnvagn med sig ? Jag forstar om dom ler mot Jordan eftersom han ar varldens sotaste unge. Men nej da, dom flesta ler at mig! Dom letar ogonkontakt med mig och spricker upp med ett jatte leende, vissa sager aven hej, Vad ar detta for konstiga leenden. Jag far dom aldrig nar jag inte har barnvagnen. Ar det nagra sympati leenden fran andra foraldrar. Kan nagon tala om for mig varfor alla ler! Jag har slutat titta pa dom...

Och jag har  borjat undra varfor alla foraldrar ar sa fruktansvart blinda? eller varfor alla mammor ar det, nar en bebis sager "ba ba ba" eller gurglar nagot annat betyder det sjalvklart mamma. Bredvid star jag som ett fragetecken och undrar hur manniskan kunde lasa ut ordet mamma ur det dar gurglande ljudet. Och det ar inte bara ordet mamma, nej da! dom far ut hela meningar ur lite gurgel. Och det konstigaste ar att exakt samma gurgel ljud betyder tydligen samma saker pa olika sprak. ordet "ga" kan betyda bade hi, hej, och hola. Och det spelar ingen roll vilket gurgel ljud ungen far fram i slutandan betyder det anda mamma. Och dar star jag som ett fragetecken. Dom kanske kallar det for ord jag kallar det for blinda foraldrar.

Nej nu ska jag ga och lagga mig, ar sa trott. Maste ju orka upp for att ta hand om min ett ariga dotter imorgon...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0