Onskemal

Svar till Fredrica:

Vill du till Californien jatte garna sa ta bara det som onskemal pa din ansokan, det gjorde jag. Fran borjan hade jag bade Californien och New York som onskemal eftersom det tydligen var "omojligt" att bara ha CA. Forsta matchningen jag fick var da i Boston... hm, kandes ju inte helt okej. Jag ringde da upp min formedling och sa att jag endast ville ha CA som onskemal eftersom det var dit jag ville. Fick da ett langt tal om att det ar familjen och inte platsen som ar det viktiga, vet inte hur manga ganger jag fatt hora detta. Ursakta men det ar bara bullshit. Familjen ar super viktig men platsen man hamnar pa ar exakt lika viktig. Ar du helt installd pa CA och om det ar dit du verkligen vill sa strunta i vad dom sager. Du maste vara envis for att fa som du vill. Till mig sa dom att det kunde ta flera manader innan man far familj da. Jag envisades anda med att ha bara CA. Under tva veckor fick jag 4 matchningar i CA och aven min blivande vardfamilj. Akte ivag efter ca 4 veckor fran det att jag skickat in ansokan.  Sa det ar inte alls alltid som dom sager! beror pa hur din ansokan ser ut. Nu ska du ju inte heller aka forren i host, annu storre anledning att ha onskemal. Du har ju sa lang tid pa dig att fa som du vill.

Om du vill till ett stalle med mycket au pairer kan jag verkligen rekomendera San Francisco (Bay Area). Har traffar man nya au pairer hela tiden. Jag har flera au pairer pa samma gata som jag. Men aven Boston och New York ar stora au pair omraden. Annars maste jag bara saga att CA ar helt otroligt underbart. Nara till allting (LA, Las Vegas, Till och med till snon :P.

Lycka till med ansokan nu !

Kommentarer
Postat av: Inga M

Nu har jag läst igenom inte riktigt hela Din blogg men nästan. Det var intressant att få en beskrivning så av vardagsliv i US. Jag tycker förstås att det är extra spännande eftersom min son bor i LA sedan drygt 5 år tillbaka. Jag förstår att Du har ett bra liv som Au pair och önskar Dig lycka till i fortsättningen med jobbet och året
i Californien.

2008-02-06 @ 06:31:28
URL: http://inga.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0