Tryout

Sa vaknade imorse till storm och regn... Och det mesta kunde inte bli varre for en fotbollsmatch.

Det slutade iaf med att jag stod pa planen. Det visade sig vara en tryout match i hogsta ligan, vilket ar hogsta ligan i detta omrade. Alltsa absolut inte som allsvenskan i Sverige. Vi forlorade med 2-0 och tranaren kunde absolut inte glomma forlusten. Vet inte hur manga ganger han gick igenom matchen for sig sjalv och utvarderade vad som gick fel. Tranaren verkar helt okej han har tydligen tranat college lag forrut och spelar sjalv fotboll. Daremot en aning galen kanske. Han sa upp sig fran sitt jobb for att tiderna inte passade med fotbollen. Sa nu har ha eget foretag, var tydligen anda sattet att slippa missa nagot inom fotbollen.

Ater till matchen da, det borjade med ett missforstand. Han undrade vart jag spelade sa att han kunde satta mig pa den positionen jag var van vid. Jag sager sjalvklart "midfield". Vilket gjorde att jag hamnade ute pa hoger kanten... hm, inte direkt vad jag ar van vid. Jag sa ingenting om det eftersom jag antog att han hade for manga inner mittfaltare. Efter matchen far jag reda pa att "center" tydligen ar inner mittfalt. Typiskt mig!

Spelade helt klart en jatte dalig match ute pa kanten. Det var inte mycket som stamde. Forrutom nummer nio pa ryggen da. Det visade sig att han behovde tre spelare av oss till sitt lag. Dom som inte blev antagna fick spela i ett lag i nagon av de andra divisionerna.

Sen sa fick jag aven hora att hur jag rorde mig pa planen var valdigt svenskt. Tranaren meddelade aven att dom forra sasongen hade spelare fran usas landslag som spelade med dom. Vilket jag tycker later hel konstigt. I ar hade dom 2 spelare darifran som kom och spelade ibland.

Eftersom jag akte med tranaren dit sa tog det en himla tid att komma hem, eftersom han skulle prata med allt och alla innan han gick darifran. Trodde aldrig att han skulle lamna planen. Men det ar ju inte nagot som jag inte ar van vid direkt...

Laget tranar tydligen inte annu, men i mitten av mars tranar dom 2 ggr i veckan, men dom har tydligen traningen ihop med deras herrlag, far se hur det kommer att funka. Just nu sa kan jag fa vara med pa inomhusfotboll 2-3 ggr i veckan och sen match pa helgen da. Sa det ska jag val forsoka skriva upp mig pa. Far se om det kan losa sig med fotbollen anda...

Nu ska jag snart pa au pair mote i Palo Alto, och hur det kandes att sta pa en fotbollsplan igen ? obeskrivligt.

For ovrigt sa vart jag uttagen i laget ocksa, sa det var tur det, trots en dalig dag...


Kommentarer
Postat av: Sara

Grattis!

2008-02-25 @ 00:38:36
URL: http://berlan.blogg.se
Postat av: Mikaela

Grattis! Vad skönt för dig! Men han låter väl inte så galen, är du säker på att du inte skulle ha gjort samma sak för fotbollen? ;) puss och kram!

2008-02-25 @ 06:54:56
Postat av: Pappa

Jag känner en till som bara tog jobb som passade till fotbollen.Har du fått något nytt telnr.

2008-02-25 @ 09:00:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0