bil tur

Idag var min forsta biltur utan GPS. Eftersom "min" alskade bil var pa verkstad sa blev det den lilla nya bilen utan GPS som jag fick kora. Men eftersom jag bara skulle hamta upp Linda i Palo Alto, sa tankte jag no problem, eftersom jag har akt den vagen ett antal ganger. Palo Alto ligger ca 15 min fran dar jag bor. En och en halvtimme senare var jag framme sa ni kan ju gissa sjalva hur det gick...

pa vagen till palot alto ute pa 101 satt jag och Vanessa och pratade om allt mojligt. Och mitt uppe i samtalet missar jag helt och hallet min avfart. Efter alla ganger jag kort av pa den avfarten sa har jag absolut ingen aning om hur jag lyckas. Hur som heslt sa kor jag av pa nasta avfart istallet. Eftersom mitt lokalsinne ar lika med noll, gatunamn omojliga och forvirringen pa hog niva sa satt jag dar ganska sa totalt arg svorde hogt och hade absolut ingen aning om vart jag skulle nu. Visste inte ens vart nasta pafart till 101 var. Helt handlingsforlamad fortsatter jag bara rakt fram. Och eftersom vannesa som var med i bilen kommit hit for bara en manad sen sa var det inte direkt nagon stor hjalp...

Sa vad gor jag? totalt forvirrad nagonstans i Palo Alto med absolut noll koll pa vart jag ar. Jag tar sjalvklart upp mobilen och ringer Linda. Hon som kor runt med en karta lika stor som en atlas pa vagarna och letar sig fram genom gatunamn och blackplumpar. Efter nagra hoga svordommar lugnar Linda ner mig, talar mig tillratta och sager att det absolut ar helt lugnt eftersom jag bara ska kora rakt fram tills jag kommer till El Camino, dar ska jag sedan kora till vanster och sen ar det bara rakt fram, jo men det lat ju inte allt for svart, eller ?

Nej inte alls Emelie! hur latt som helst. Sa med lite mindre forvirring kor jag vidare enligt anvisningarna. Med tron pa att jag vet att jag ar pa ratt vag igen. Da jag efter en "liten" stund ser en skylt dar det star Redwood City. Vilket jag vet precis vart det ligger... AT HELT FEL HAll !

Sa vad gor jag ? Vander bilen och borjar kora at andra hallet, tar upp den forbannade mobilen och ringer Linda. Helt overtygad om att jag maste ha missat avfarten till hennes hus, hur jag nu skulle ha kunnat gjort det. Men sa ar tydligen fallet. Efer annu mera skrik och svordommar. Talar Linda LIte osakert om for mig att jag ar pa vag at helt fel hall, igen! eftersom jag da ar i Menlo Park. Detta far mig att vilja stanna bilen, halla olja over hela skiten och tanda pa for att aldrig nagonsin satta mig i en bil utan GPS igen. Innan jag hinner utfora mina aggresiva tankar sa andra sig Linda ganska snabbt. Hon ser dar med sin j***a karta framfor sig och meddelar mig i mobilen att hon sagt fel, jar ar pa ratt vag nu. Tur att hon sa det innan jag eldade upp bilen. En "olycka" raddad...

Sa jag fortsatter pa samma vag tills jag antligen ar framme. Innan detta hinner dock Linda meddela med en alldeles for lugn rost att hon visst sagt fel fran forsta borjan. Jag skulle ha tagit till hoger pa El camino efter att jag tagit fel avfart pa 101. Om jag var arg nu ? gissa tre ganger...

Hur som helst var vi antligen framme. det vill saga efter att antal svordommar, forvirring och utbrott. Vi satt pa "au pair" cafeet hela kvallen och pratade om irriterande vardfamiljer. det vill saga da vi antligen hittat dit. resan fran Linda till cafeet skedde med hjalp av Lindas karta. Som hon satt helt totalgomd bakom i baksatet. Jag hatar den dar kartan! Nar vi antligen kom fram var dom som vi skulle traffat redan borta. Lite konstigt jag menar vi var ju bara ca 2 timmar forsenade...

En sak ar saker jag tanker inte satta mig i den har bilen forren dom har skaffat en GPS, inte nagon annan bil heller for den delen. Jag kan ju knappt hitta fast en rost talar om allting for mig och kartan visar. Men missar man nat da sa talar dom om hur man rattar till misstaget. Jag kan helt enkelt inte klara mig utan en GPS... Ett litet problem bara, Bilen kommer inte forren pa mandag och jag ska pa au pair mote imorgon, Tar Linda med sig sin j***a karta sa vet jag inte vad jag gor. Om jag kommer att hitta imorgon ? tanker inte ens lagga energi att fundera over det just nu... Ni far se sjalva.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0