Helgen

Om jag sager att det var varldens varsta helg sa ar det lite att ta i... eller ?

I lordags da sa skulle vi hem till Nadja varan LCC pa au pair mote. Atlas bilen var inte tillbaka och jag skulle sjalvklart kora utan GPS. Forberedde mig framfor datorn genom att skriva ut dom exakta anvisningarna hur jag skulle ta mig dit. nar jag laste igenom dom insag jag att halften av vagen visste jag precis hur man skulle aka sa detta skulle inte bli nagra problem alls. Detta berattat jag for Ingeborg som tittade alldeles for kritiskt pa mig medan hon menade att jag nog anda skulle starta nagra timmar tidigare...

Eftersom jag inte alls foljde hennes rad sa tankte jag aka sa att jag hade lagom tid pa mig. Men sen sa kanske jag ska namna att Linda skulle med ocksa sa vi kom snarare ivag lite senare an tidigt. ( Undrar varfor Linda! ) - varldens segaste manniska.

Sa efter att vi handlat ingredienserna till ansiktsmaskerna och kopt mackor av nagon som eventuellt var segare an Linda, det vill saga om det nu gar... sa var vi iaf pa vag till nadjas hus med mina "super enkla" anvisningar. Det borjar med att jag tar fel vag, jag kor upp pa el camino forst helt overtygad om att man aven kommer upp pa 101 den vagen ocksa. Vilket man inte alls gor.

El camino tar for det forsta mycket langre tid. Att sen hitta Nadjas hus visade sig inte vara sa latt. Trots mina anvisningar sa lyckas jag pa nagot konstigt satt anda kora vilse! hur lyckas jag ? Hur som helst, efter att Linda panik skrikit "ROTT" och "STANNA" nagra ganger pratat med en ovanligt otrevlig LCC i telefonen och tagit upp sin j***a karta och meddelat att jag ska ta hoger dar det uppenbarligen var vanster sa ar vi antligen framme. Jag tillverkade en ansiktsmask med lite olika ingredienser. Linda sag daremot inte sa jatte glad ut nar hon undrade varfor alla andras masker sag sa mycket battre ut... ingen aning.

Jag skulle kunna sitta och skriva hela dagen om resan hem. Men jag forkortar den med installd utekvall, vilse, fel vag och en j***a lognaktig moldav. Efter manga arga ord och hog musik var vi tillslut hemma.

Sondagen var helt klart svensk sommar och varldens godaste Cold Stone.

For ovrigt fick jag min forsta manikyr idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0