Thirsday

Uppkorningen idag gick inte alls eftersom det inte vart nagon. Hade med mig fel forsakringspapper och fick darfor boka om allt... suck.

om 2 dagar har jag varit har i 2 manader, helt sjukt. Bara 10 mander kvar nu. Kanner mig lite stressad faktiskt hur dumt det an later. Sa i helgen ska jag och Linda planera alla livsviktiga resor och saker som maste upplevas innan vi lamnar detta underbara? land.

En sak jag inte kommer sakna med USA iaf, Bilforarna! dom tutar som idioter pa varandra bara for sakens skull. Sen nar man ska pa en highway ar det ingen j***l som slapper in en i trafiken. Det ar inte som i Sverige dar man accelererar for att komma pa motorvagen, nej nej. Har maste man sakta in och tranga sig ut for att overhuvudtaget komma pa vagen. Forstar dom inte att allt flyter pa mycket lattare om man slapper in varandra istallet... Men nej det ar tydligen for komplicerat tankande... !

Sen sa till Tina, Har i Usa maste man vara 21 for att komma in pa klubbarna. En helt idiotisk regel, nattklubbarna ar dom harda pa, men bil far man kora nar man ar 16. Lite sjukt tycker jag. Sen visste ni ocksa att dricker man en drink sa ar den helt borta ur kroppen efter en timme. Det spelar ingen roll om glaset ar fyllt med ren vodka. Vill du ut och dricka och sen kora hem. no problem, ta en drink i timmen sa ar allt frid och frojd... eller ? Jag kanske ar korkad men sist jag kollade sa berodde forbranningen i kroppen pa ungefar tusen olika saker. Undrar varfor dom har manga som kor rattfulla har? det kan ju bero pa att promillehalten man far ha i kroppen inte riktigt stammer overens med deras forbranningsteori... Men jag kan ju ha fel.

Sen vad som hander om man aker fast for att anvanda falsk leg, Ja du skulle vakterna ringa polisen sa blir man straffad sen efter det blir man av med sitt visa och far aka hem till vintern i Sverige igen.

For ovrigt blev det ingen resa till Las Vegas nu i Januari, tydligen kan inte en foralder klara av att vara ensam med sina tre barn en helg. Jag undrar hur dom som inte har rad med en au pair gor. Men dom struntar val helt enkelt i att skaffa barn. jag menar for att ta hand om sina egna barn helt sjalv det funkar val inte ?

Elin, Gillinge idag, ett steg narmare korkortet :)

Kommentarer
Postat av: elin

Jaa, äntligen är Gillinge avklarat, och det var så sjukt roligt :) Synd att det inte blev något för dig, jag som undrade hur det hade gått igår.. :/

2008-01-11 @ 14:24:25
Postat av: Mikaela

Jag fyllde precis 20 och har vart pa massa klubbar. Aven 21 for de har inte kollat leg.

2008-01-11 @ 16:40:34
URL: http://theworldsgreatest.blogg.se
Postat av: Hanna

hej!
nej, sina barn kan man verkligen inte ta hand om helt sjalv .. kan inte mina vardforaldrar heller gora! au pairen maste ju gora det mesta med barnen!
mina vardforaldrar vantar nu sitt andra barn o kommenterar att nar den kommer till varden sa ar 'allt overstokat sen' .. ja, har skaffar man tydligen barn bara for att ha dem, men att ta hand om dem o uppfostra dem, vad ar det for nagot!?

lycka till nasta gang du ska gora testet! kommer ga bra!
ha det bra!
kram

2008-01-11 @ 18:28:31
URL: http://hannaslars.blogg.se
Postat av: tina

Aah, de bådar inte gott för mig då, jag kommer nästan just ha fyllt 19 då jag åker..

2008-01-11 @ 20:52:25
URL: http://tiniwini.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0