1 December

Denna dagen borjade med att min LCC kom pa besok, det ar min kontakt person under mitt ar i USA. Och om hon pratade, undrar om hon ens hamtade andan for att fa luft... Hon var tysk och hade vart au pair for 15 ar sedan. Jag vet inte om extra extra extra langa handskakninar nar man halsar ar nagot som tyskar alltid gor ?

Sen sa var jag nere pa stan och traffade Linda en annan au pair. Och forvanansvart nog (inte) var vi pa starbucks. Men jag kan inte ra for det I love starbucks. Och kommer helt klart att oppna ett i Stockholm om det inte finns inan jag aker hem.

Sen sa ar det ju forsta December idag. Ingen sno, ingen vinter, inga minus grader inte ens en vinter jacka. Ar det December ?

Idag oppnade jag forsta luckan pa julkalendern som jag fick av Jennie. Och chokladen smakade precis lika svenskt som den gor varje ar. En sak som ar precis som vanligt iaf! Fick en liten julgran av familjen idag som jag kan ha pa mitt rum. Hel rod, hel amerikansk. Gjorde aven ett misslyckat pepparkashus idag med ungarna, Var ett tag sen jag gjorde ett sant.

Igar var jag och tva andra au pairer och at middag i Redwood City. Vi at pa nagon buffe resturang dar man fick ta precis hur mycket man ville av det jattelika salladsbordet, huvudratterna och efterratterna. Det fanns till och med en maskin man kunde ta mjukglass ur och det allra basta, hur mycket strossel och topping man ville! Gissa om alla nyttiga tankar var som bortblasta nar jag satte foten pa den resturangen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0