Gott nytt ar

Dessa senaste dagar har varit en blandning mellan fortvivlan och lycka...


Det borjade inte speciellt bra med en installd LA resa och ett missat teori prov. Inte ar jag varldens basta pa trafik engelska och med 7 fel pa teori provet lite hat ord till mig sjalv efter annu mera frustration sa sager denna snalla trafik tanten bakom disken att man har tre forsok efter varandra att gora om det pa innan man maste boka ny tid. Sa lattad som jag blev satter jag mig och gor ett nytt prov efter lite sista minuten pluggning. Denna gangen "endast" 6 fel ! och alltsa godkand. Lattad ? svar ja! arg over forsta missen. Fruktansvart!

Dagen slutade pa samma satt kan man saga. Sliten mellan lycka och fortvivlan. Jag skulle namligen hamta upp Linda i Palo Alto, hemma hos henne. Halv nio skulle jag komma, tydligen inte senare. Men nar det galler Linda sa blir jag inte ens forvanad langre att halv nio i hennes ogon uppenbarligen ar nio! Sa jag sitter dar ute i bilen i en halvtimme och vantar pa henne innan hon antligen! kommer. Da hander det som verkligen inte far handa. Min bil startar inte, Den blinkar bara till men vagrar att starta...

Efter att ha vridit pa nyckeln nagra tusen ganger, gatt in och ut ur bilen, stangt dorrarna, last och last upp och till sist vridit pa nyckeln nagra tusen ganger till maste vi tyvarr konstater att bilen helt enkelt ar dod da den inte ens langre blinkar till nar jag vrider pa nyckeln. Och jag absolut inte kan nagra mer knep for att starta bilen. Vi tittar lite frustrerat pa varandra, skriker lite at bilen slar den ganska sa hart och vrider pa nyckeln igen. Som att vald skulle losa varat problem ? "Forvanansvart" nog startar inte bilen. den ar helt enkelt dod. Forsta tanken som kommer upp i min desperata hjarna, Jag har forstort min vardfamiljs bil. En bil som jag inte ens vagar gissa vad den ar vard! Sa vi sitter dar i morkret da Denise ringer (Lindas vardmamma). Linda berattar for henne och hon kommer ut pa en gang. Vi borjar leta efter instruktionsbocker i bilen, bocker som vi til slut hittar efter mycket intensivt letande. I denna bok hittar Linda en symbol som har blinkat i bilen. Denise meddelar da att denna symbol kan betyda att det ar nagot fel pa motorn och om jag kort med den symbolen blinkade lange kan motorn ha tagit skada pa allvar... okej, sa inte ens en vecka utan vardfamiljen och jag har forstort jatte bilen. detta efter att jag fargat mixlocket rott, dodat belysningen i kylskapet och Linda som spytt i slasken i koket efter nagon matforgiftining. Underbart !

Denna hemska kvall slutar med att jag far ringa bilens akuta service. Efter att ha stakat fram ord pa riktigt dalig engelska och sagt "what" i ungefar varje mening sa tar Linda over telefonen och hjalp ar pa vag. Gratis hjalp som tur ar. sa efter att vi star dar i morkret ute i regnet medan bil mannen konstaterar att batteriet ar dott viket han fixar pa fem minuter och mina hemska tankar om trasig motor forsvinner lika snabbt kan vi snart kora ivag. Tydligen sa ar det inte bra att lyssna pa radio nar motorn inte ar pa, vilket jag hade gjort nar jag vantat pa Linda. Linda konstaterar genast att det inte var sa smart gjort av mig. Medan jag menar att om hon inte latit mig vanta sa fruktansvart lange sa hade jag aldrig... Ja ja kvallen slutar tryggt hemma igen iaf.

i lordags, dagen efter tog vi bilen till San Jose och valy fair shoppingcenter. jag har faktiskt ingen aning om hur manga ganger vi gick vilse i detta oandliga varuhus. det var omojligt att veta var man hade varit. Detta var da nar vi antligen kommit in i varuhuset efter att ha letat parkering i en helt oandlighet. Och eftersom vi inte ar super rika kunde vi inte ta den privata parkeringen som kostar mer med service manniskor som visar en till sin "privata parkeringsplats". Vilket inte hade varit helt fel.

For ovrigt ar Linda och jag helt totalt foralskad i "min" bil som vi nu dopt till Atlas. och kommer jag att vara tvungen att kora bilen dom koper i Januari kommer jag att borja storgrata. Jag tror aven att Dana haller pa att bli kar i bilen ocksa. Vem skulle inte ?

Nu har jag iaf hittat en nyarsklanning och imorgon bar det av till SF for lite nyarsfirande.

Sa till sist vill jag bara saga HAPPY NEW YEAR och GOTT NYTT AR till alla dar hemma som jag inte kan fira nyar med.

En speciell halsning till Leif, Sara Sot och Sweetie, miss you like crazy

Thess, Elin, Lisa, Mickan och Nenne... See you in 2008

Laget... Ses nar ni vunnit Ica cupen ! Alex och Gabbi mindre an tva manader kvar !

Fredde och M... Don't have too much fun without me :)

ITH, Don't work too hard :)

Dad and Jimmy, Have a Great year !

Till ALLA underbara dar hemma ha varldens basta 2008. Vi ses om snart 10 manader! Till alla er som gissade att jag skulle vara hemma till jul, dags att tanka om ? Till ni andra som gissat pa annat, vi far val se...


Kommentarer
Postat av: Thess

Gott nytt år vännen!

2007-12-31 @ 17:20:55
URL: http://tessielur.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0