Crazy day

Denna dag borjade med ett barnkalas. En kompis fyllde fyra ar, och "dum" som jag va trodde jag att vi skulle aka hem till barnets hus och ha ett vanligt kalas. inte...

For det forsta var det absolut inte hemma hos den har familjen utan dom hade hyrt nagon stor lokal med alla tankbara leksaker, karuseller och hopptorn. Sen hade dom aven anlitat tva stycken som tog hand om hela kalaset, fran lekar till tarta. medan foraldrarna satt pa sidan och bara tittade pa och pratade med varandra. dessutom hade dom anlitat en fotograf. Sen nar blev den vanliga digitalkameran oanvandbar?

Pa eftermiddagen akte vi till ett zoo i San Francisco och sedan hem till min vardpappans syster, som bodde pa andra sidan av San Francisco. Vilket betydde att vi akte over Golden gate bron, riktigt haftig kansla! var som att jag antligen fattade att jag verkligen var har. Vi akte aven forbi en riktigt lang strand med vagor som inte jag kommer vaga narma mig.

 San Francisco ar en konstig stad om man pratar om vadret, eftersom det ar valdigt varmt runt om san Francisco, vilket det ar dar vi bor. men i sjalva staden ar det ofta kyligare. men sa fort man kor ut blir det varmt igen. Idag gick jag i kjol och linne helt underbart i November :)

Jag kanske aldrig namnt hur vi bor. Det ar iallafall i ett helt normalt hus, inte sarskilt stort eller sa. Sa gissa om jag fick en chock nar vi kom fram till hans systers hus. det var enormt! hade allt fran bastu till varldens storsta gast hus. Och jag tanker inte ens forsoka rakna rummen. Pa torsdag aker vi tillbaka dit for att fira thanksgiving blir tydligen massor med folk. over 60 personer iaf, ska bli riktigt roligt att uppleva riktigt thanksgiving. Dock lite jobbigt i det huset eftersom jag knappt vagar rora nagonting. Till och med besticken var i guld.

Idag fick jag aven reda pa att familjen har ett hembitrade som kommer och stadar nagra ganger i veckan och aven en tradgardsmastare. Jag vet inte vad jag ska saga. sa himla annorlunda liv alltsa.

Nar vi antligen kom hem igen efter att ha pratat om brott i USA hela vagen hem sa star dorren helt oppen! Min vard pappa fick leta igenom hela huset for att se om nagon var dar. Dock var huset tomt och dom maste ha glomt dorren oppen innan vi akte. Men jag hann blir riktitg skraj. Scary!


Kommentarer
Postat av: Pappa

Gör du ingen nytta

2007-11-19 @ 07:47:45
Postat av: Anki

Hej Emelie!

Fick nyss veta var du befinner dig! Jag tycker att du är modig. Hoppas att "din" familj är snälla mot dig och att du kommer att få ett bra år. Att få prova på lyxliv ett tag är ju inte fy skam.

2007-11-19 @ 09:13:23
Postat av: Rebecka & Emma

Hej Emelie!
Vad glada vi blev när vi läst att det går så bra!
Du hittade uppenbarligen resväskor. Kom alla skor med? Vi tänkte på dig hela dagen du reste, hoppas det inte var för jobbigt!
Är barnen du tar hand om snälla?
Vad heter dom? Hur gamla är
dom?
Bella fyller år i morgon och hade kalas i lördags, jag lovar att det var som du är van vid:-)(Bella var utklädd till robot, hon hade guldsmink över allt (öronen med)och blått hår. Tårtan var också en robot och grön av färgad marspan...)
Hoppas du får träffa någon av piraterna i Pirates of the Caribbian. Vi har haft sjuka och maraton-tittning av alla 3 filmerna. (Vi vill då helst att du hälsar till Will Turner...;-))
Kramar till dig!!! Vi tänker på dig ofta och är så glada att du hammnat i en bra familj!!

2007-11-19 @ 21:19:57
Postat av: Emelie

nej inte alla skor, men nastan ;)

Ja det ar jatte snalla barn, dom heter Rafe, Lily och Jordan. 5, 3 och nastan 1 ar gammla.

Ja haha Will Turner skulle ju inte vara helt fel att traffa :P

2007-11-25 @ 20:16:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0