Bart

Da var det dags att aka bart (tunnelbana) for forsta gangen in till SF. Vilket inte riktigt vart som jag tankt mig...

Efter att ha statt som ett fragetecken vid dessa biljett automater en "liten" stund sa lyckades jag anda pa nagot vis fa ut en biljett. Sen att inte sparren vill ta emot biljetten ar ju en annan historia. Det som da mest forvanade mig igar. Eller forvanade ar det snallaste ordet for detta. Det som helt enkelt gjorde mig sa javla irreterad var nar jag skulle ga av den dar idiot barten. Precis som nar man gar ut fran tunnelbanan i Stockholm sa ar det sparrar man passerar, men tror ni dom slappte igenom mig ? NEJ! Man var tvungen att satta i biljetten igen for att komma ut men den dar javla biljetten fungerade ju saklart inte. Och gissa varfor...

Jo for att jag var tvungen att BETALA for att komma ut!! Jag menar om jag inte hade haft mer pengar da?? hade jag blivit kvar nere i San Franciscos tunnlar for resten av livet... Men det kanske var meningen att jag skulle borja tigga pengar dar nere sovandes under nagon skitig tidningshog... vem vet.

En sak kan jag lugnt saga iaf. Amerikanerna alskar sina bilar dom ar troligen viktigare an bade familj och tak over huvudet. Sa tunnelbanesystemet och tagen har dom inte kommit sa langt med i utvecklingen...

Jag undrar forresten vem som kan kopa manadskort pa taget. Med manads kortet maste man valja exakt vilka stationer man ska aka emellan. Och tro inte att man far aka tillbaka at andra hallet pa kortet. Nej nej, da far man helt enkelt betala for annu ett manads kort... suck, jag kanske ska satsa pa att andra tagsystemet i detta land...

well, trots detta usla system sa tog jag mig till SF och traffade min farbror som hade med sig svenskt godis!! :D mums! Sen hade mina favoriter ritat teckningar och skickat med varldens sotaste maskot. Saknar er jatte mycket sotisar!!

Nu ska jag ata lite mer godis...

Kommentarer
Postat av: Mia

hej, jag bodde i Kalifornien 8 ar. Du verkar ha en valdigt negativ bild av vad du upplever.. ja, en del grejer funkar annorlunda men man far ta reda pa information innan man ger sig av pa bart, m.m.
Det ar USA, inte lilla Sverige med nagra miljoner invanare dar alla kanner alla och alla affarer stanger tidigt, m.m. Om det ar sa mycket skit varfor stannar du kvar?

2008-05-02 @ 21:15:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0