Grillkvall

Idag var jag och jobbade pa ett "grillparty".

Jag och en annan au pair jobbade med ungarna medan foraldrarna minglade och at mat. ..

Jag menar hur svart kan det vara att se efter sina egna ungar pa en liten grillkvall. Foraldrarna star ju redan dar och tittar ut over tradgarden med kristallglasen i handerna. Allt vi ska gora ar att "overvaka". Hur svart kan det vara att gora sjalv ? Jag menar ingar inte det i hela dealen med att bli foralder ?

Sen att dom tydligen inte kan grilla sjalva heller ar en helt annan sak. Inte nog med att dom bestaller fran nagon special resturang. Nej dom ska ha nagon stackare som star dar hela kvallen bakom maten och "overvakar". Inte for att han ska halla upp mat pa tallrikarna eller laga till nagot mer. Nej han star val dar ifall det blir en nodsituation, dvs en gaffel som gar av. denna kvallen stod personen i fraga dar i nagra timmar och stirrade rakt fram. Han fick ga in i koket en gang for att hamta en ny sked at en tant som absolut inte kunde gora detta sjalv.

Sen borde jag inte namna hur ackligt mycket leksaker ungarna har. Dar jag jobbade ikvall hade ungarna egen lekstuga. Och da forestaller ni val er ett litet gulligt hus med ett rum. Nej, nej, nej. Har har ungarna inga lekhus egentligen. Har har dom egna villor innan dom fyllt 5. Tre rum och kok och vi ska ju inte glomma den lilla altanen. Detta "lekhus" kostade mer an vad jag kunde forestalla mig. Och da raknade jag inte med den senaste "barnbilen" av el som stod parkerad utanfor. Nar ska man lara sig att komma ihag kameran.

Ja en sak ar saker. den har varlden ar helt sjuk

For ovrigt ar det tydligen "hat match" i SF imorgon. Ska bli riktigt kul att spela.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0