sjalv ?

Den har helgen var jag pa zoo i San Francisco sen var det svensk filmkvall med inkopt godis fran underbara ikea.

Jag undrar om alla i detta omrade vet hur man klarar sig sjalv ? Jag menar dom lever ju som i en egen liten bubbla. behover nagot fixas sa tar dom upp telefonen och ringer pa hjalp. Spelar absolut ingen roll vad det ar, om det ar stopp i toaletten eller en buske som har en gren for mycket. ordet att "gora det sjalv" ar som ett frammande sprak och att ens forsoka finns nog inte med i deras ordbocker.

Nar vattenspridaren gick igang har om dagen, var Melissa valdigt snabb med att ringa nagon "fixare" som skulle klara av att stanga av den. det tog mig en minut att ga runt hornet pa huset och hitta en helt vanlig "off" knapp. Ibland undrar jag om dom ar for lata och bekvama for att gora det sjalva eller om dom helt enkelt inte forstar att det gar att gora pa egen hand. Men har man vaxt upp med miljoner pa banken sa kanske det ar en onodig kraft anstrangning ? vad vet jag...

I bilen finns till och med en knapp man bara trycker pa om man far problem. Sa kommer dom antagligen snabbare an ambulansen. Detta hade ju varit bra att veta den dar dagen da bilen inte startade. Ar val inte mitt fel att jag inte tar for givet att det finns "knappsignaler".

For ovrigt ska vi till Disneyland i LA pa fredag, ska bli riktigt roligt!

Kommentarer
Postat av: sara

ska själv åka som aupair,, kollat på lite olika blogger bl a då din... bläddrat igenom din blogg lite..jag tycker du verkar så himla negativ, i de flesta inlägg jag läste iaf så handlar de mest om hur fel de e på amerikaner osvosv

tråkigt att läsa, synd om familjens barn om de ska behöva ha någon som tar hand om dem och har den attityden...Skulle kunna skriva ännu längre om vad jag tycker om de. Vet jag inte om du är så men tycker jävligt synd om barnen som får ha en aupair som tror att hon åkte dit bara för att festa och ha kul. Det är lixom barn det handlar, som ska växa upp och bli människor. De kanske har de nog jobbigt när deras föräldrar jobbar typ jämt.
Åk hem istället

2008-04-29 @ 22:17:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0