Hemlangtan?

Hemlangtan, hemlngtan, hemlangtan... inte alls! inte alls! inte alls! Det ar iaf vad jag forsokt intala mig sjalv de senaste dagarna. Nu skiter jag i det. 

Just nu hatar jag allt har. Och jag undrar faktiskt varfor jag overhuvudtaget ar har ? Jag menar har jag bytt ut fotbollen mot barn, Solna mot CA och Rasunda mot San Mateo. Kommer jag verkligen byta ut norra sta mot... Ja mot vada egentligen ? Ett ar i USA...

Vad tankte jag pa ? att jag helt plotsligt skulle andra asikt om att spela fotboll, att jag bara skulle vakna upp en dag och titta mig sjalv i spegeln och inse att barnpassning ar roligare an att kanna fotbollsplanen under fotterna i sasongens forsta match, och att AIK gar bra att folja fran CA. Ursakta men gillar jag ens barn ? 

Vissa talar om for mig att jag ar for envis ibland. Just nu kan jag nog stamma in i detta. Nar jag val bestammer mig for nagot sa finns det ingen som kan andra min asikt, bra eller daligt... ? Hur manga var det inte som sa till mig att inte aka till USA, lyssnade jag pa detta ? NI kan ju gissa sjalva. Hur manga var det inte som sen sa att jag aldrig skulle klara av ett ar i USA, lyssnade jag pa detta. NO way. Ibland ar jag nog lite for envis for mitt eget basta. Ibland kanner nog ni andra mig battre an vad jag kanner mig sjalv. 

Sa ar det verkligen sa har illa, att jag bara vill packa vaskan och aka hem. Just i detta nu och den senaste veckan sa ar svaret JA! Hade jag haft pengarna till en flygbiljett sa ar det inte helt omojligt att jag redan hade kopt en.

Linda och jag var i Carmell igar tillsammans med hennes vardfamilj , helt underbar plats. Vi gick ute pa piren, cyklade runt pa en cykel med fyra platser kollade pa surfare och akte runt bland lyxvillor och helt otroliga strander. Det var hur haftigt som helst att se. Linda var i extas jag tankte mest pa ica cupen... Nagot ar helt enkelt fel!

Inte ens nagon fotboll tryout blev det i lordags.
Men visst det kanske bara ar jag som har en dalig vecka. Jag menar alla veckor ar ju inte helt underbara. Dom finns ju bade har och i Sverige. Sa kanske vaknar jag snart upp pa morgonen och alskar mitt liv i USA igen. Kanske kommer jag snart att gilla barn mer an fotboll ? ... 




Kommentarer
Postat av: Caroline Persson

Hej Hej!! Vad är det för slags hemlängtan du har??

2008-01-21 @ 21:14:50
URL: http://carro13.blogg.se
Postat av: Thess

Ems min kära vän! Klart att du har hemlängtan! Framförallt till fotboll och älskade AIK, jag tycker du varit enormt stark som stannat så länge som du faktiskt gjort! Trots att jag saknar dig oerhört så måste du göra det som är bäst för dig och det du vill! Jag tror på dig!
Stärkande kramar från T

2008-01-22 @ 10:20:43
URL: http://tessielur.blogg.se
Postat av: Hanna

Emelie, jag har bara vantat pa att fa hora detta fran dig! trodde aldrig att det skulle komma! Jag vet precis hur du kanner, o hade jag som du sa haft pengar till en biljett hem sa hade ja nog varit hemma. Ar nog oxa lite val for envis for mitt eget basta ibland! Har insett det nu!
Men du kommer snart kanna dig battre, det gar upp o ner, precis som hemma i sverige. Go girl, du klarar det har!

2008-01-22 @ 16:32:25
URL: http://hannaslars.blogg.se
Postat av: Lisa Kristin

Jag håller med Thess, Emelie! Du har verkligen varit grym under dessa månader och jag vet att du skulle klara av ett helt år i Crazyland. Jag ä stolt.
Men jag kan inte säga att jag inte är egoistisk av mig. Älskling, kom hem! Det är tomt utan dig!

Puss Puss

2008-01-22 @ 21:40:08
Postat av: LIndaA

men Emelie! Bit ihop, du ger ju inte upp! Fotboll och Sverige hinner du med när ditt år är slut ska du se!:) Ta vara på denna tid nu! Fast förstår dig till fullo, men jag vet ju också att du inte är den som ger upp! Nu får du ta fram den där envisa sidan! Heja heja!

2008-01-22 @ 22:11:25
URL: http://alinda.blogg.se
Postat av: Linda

Okej Emelie hade du varit någon annan kompis hade jag sagt precis så här: åk inte hem bara för lite hemlängtan, det här är en chans som du aldrig får igen och jag tror du kommer att ångra dig om du åker hem. Ett år är inte så mycket och hemlängtan går över.

Men du är inte vem som helst. Det finns många som är lite lik någon annan men det finns absolut ingen som ens är lite lik dig. Jag talar för väldigt många som sitter här nu. Du är totalt crazy och vi saknar till och med dina utbrott. Att festa är ingenting utan dig och mina glas har varit alldeles för hela för länge nu. ingen här som blir lika arg som du vart när du förlorade haha.

Jag säger som Lisa, kanske är jag egoistisk men inget är detsamma längre och vi behover våran vinnarskalle.

Sweden is not surwiving without you!

2008-01-22 @ 22:12:25
Postat av: Anna

haha vad var det jag sa :)

Du försökte bara lura dig själv, efter alla miljontals gånger du tackat nej till det mesta. Bara för att ligga hemma och "ladda inför matchen" käka pasta eller vad du nu gör :P

så lilla du. Vad var det jag sa hahaha

2008-01-22 @ 22:23:42
Postat av: Malin

Det är inte så konstigt att alla trodde att du skulle komma hem igen. Man behöver bara ha sett dig efter en enda förlust for att veta hur mycket fotbollen betyder.

Men andå Em det är bara ett år. Du klarar det!!

2008-01-22 @ 22:28:56
Postat av: Ivan Obolo

13 Mars Råsunda kl 15,00

2008-01-23 @ 10:53:03
Postat av: Ivan Obolo

30 mars ska det vara

2008-01-23 @ 11:08:30
Postat av: Gabriel Özkan

Det är kalmar vi ska krossa

2008-01-23 @ 13:54:14
Postat av: Bettie

[04:04] Emelie: This is my dream car right here.

du har skickat ganska manga sanna MSN-meddelanden nu, bara sa du vet :P

2008-01-24 @ 01:08:44
URL: http://www.mylifeaftersweden.com
Postat av: Världens segaste människa

STANNA ANNARS KOMMER JAG STRYPA DIG SAKTA.

2008-01-27 @ 11:08:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0