Amerikan ?

Jaha da har man en dag vaknat upp och insett att man blivit amerikan... Allt man hatat ar nu en del av vardagen, pa gott lr ont ? 

20 minuters bilfard kunde jag inte for mitt liv forsta hur dom kunde kalla lang! Nu ar allt over 15 minuter en evighet. Fran att ga ner till downtown till att hamna i ett liv dar likhets tecken satts mellan bil och syre. Vada ga ner till stan ? vad ar ga for nat... Det finns ju bil! Har till och med blivit en av dom dar galna bilforarna som hellre dor en slapper in nagon pa vagen. Man kan faktiskt forlora nagon sekund, aven om man inte har brattom. En princip sak. Och att stanna for gult vet jag inte nar jag gjorde sist. Har kor man tills det faktiskt lyser rott emot en. Dyrbara sekunder ? Sen kommer vi till parkeringen. Nu ar jag en av dom helt plotsligt. En av dom "idioterna" som hellre aker runt, runt, runt som en galning pa parkeringsrutorna bredvid dorren till kopcentrumet. Att ga 10 meter extra. Aldrig. En omojlighet. Vem vet det ar val bara en tidsfraga innan jag borjar tycka att sylt och jordnotssmor ar nyttigt... haha nej helt galen har jag inte blivit...  hoppas jag ?

Eftersom jag nu varit har i over ett halvar hade jag tankt att sammanfatta dessa 6 mander lite grann... Men jag maste ga om 5 minuter sa tiden racker inte riktigt. Och dessutom har jag ingen aning om hur jag ska sammanfatta... men men.

For ovrigt 2 dagar kvar till underbara roadtrip ! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0