Hem kommen

Jaha ja da ar man hem kommen fran San Diego. Lamnade overkligt langa strander, volleyboll, stekhet sand, delfiner, surfing och oandliga vagor bakom mig for att aterga till vardagen.

Det forsta vi fick hora var om haj attacken som skett 2 veckor tidigare dar nagon hade blivit dodad. men det var tydligen hel lugnt eftersom detta inte sker 2 ganger pa 1 ar pa samma stalle... okej, lugnande ?

Sa vad finns da att saga om San Diego... Paradise ? Inte langt ifran iaf. Vi spenderade dock bara 1 natt dar nere alltsa 2 dagar. men det var helt klart underbart. Och ett beach hus dar nere ska absolut inhandlas... det vill saga nar man blivit rik.

daremot har jag forstatt att jag och lokalsinne inte gar hand i hand. Detta visste jag ju redan efter otaliga vilse korningar med min GPS. Men att jag aven hade lite problem med tag tabeller var nagot nytt ? Da vi satt pa taget pa vag till hotellet at helt ratt hall. Far jag helt plotsligt en "snilleblixt" och inser att vi maste missat varan station. Sa vi hoppar av i panik pa nasta avstigning. Bara for att sekunden senare fa reda pa att vi skulle ha suttit kvar pa taget 2 stationer till. Jag hade sjalvklart tittat pa southbound istallet for nortbound. Smart Emelie! Linda var super glad... ?

Vi insag genast att vi hamnat i the middle of no were. Den enda som syntes till var en polisman. Sen var det ganska ode i bada riktningarna, antagligen ett par mil bort. Trots detta slog Linda till med den smarta fragan vart vi kunde ga och ata nagonstans medan vi vantade pa nasta tag som skulle komma om 2 timmar! Ett hanskratt uppfyllde da troligtvis hela San Diego och polisen tittade pa oss som att vi var dumma turister samtidigt som han forsokte inse hur vi ens kunde fraga nagot sadant. Och om man tanker pa hur ode det var sa ar ju inte den fragan sa valdigt markvardig.

Han var dock valdigt trevlig och bjod pa bade vatten och vindruvor i hans lilla bas. Medan han informerade om att vi var lyckliga som inte fastnat dar sjalva nar morkret lagt sig eftersom det da lurar "mordare" i buskarna. Under tiden vi satt och vanta hann han doda varan halv planerade resa till Tijuana i mexico. da det tydligen var i princip krig dar nere nu. Knark, krig och mordade polischefer pa lopande band. Well, vi far se hur det blir med den resan. Battre att ta det sakra fore det osakra ?

dagen slutade dock bra da Lindas vard mamma var i krokarna och hamtade oss efter att vi varit strandsatta i en timme.

Nu ar jag iaf tillbaka i San Mateo och bara 4 dagar kvar till LA ! langtar, vi ska till universal studios och Hoolywood. Aker pa roadtrip fredag kvall. Kommer hem Mandag kvall.

kan ju inte saga att hemlangtan ens finns nar man hor om alla idioter dar hemma. Onskan att sla nagon har aldrig nagonsin varit storre! Jag har bara en sak att saga. Don't let them get to you. Du ar battre an sa!

For ovrigt sasongsavslutning av Gossip Girl. Grymt bra! Och visste ni att alla sager att man har "swedish tan" har om man har latt for att bli brun. Sverige ganska kant.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0