Traning

Efter min tredje lag traning har jag en sak att konstatera, fotboll i Sverige och i USA inte riktigt samma sak...

forst och framst ar respekten for allting sa mycket storre har. Fran tranaren till att passa tider. sen vet jag inte om alla tranare borde heta Hitler eller om det bara ar den har... nej riktigt sa illa ar det inte

varan coach sager inte mycket medan man spelar, lagger in nagot litet berommande ord nagon gang. men mer an sa ar det inte. Han lagger mer energi pa att forklara hur man ska spela. Sa om han ar tyst nar vi spelar tva mal ar det tvartemot pa spelovningar nar han ska forklara speltaktik. Idag tranade vi pa att locka upp motstandarna, att bredda och sla raka passningar tills motstandarna attackerar och da spela forbi dom sa att dom far en forsvarare mindre hela tiden. detta var det dock lite problem med fran borjan...

Tranaren vart riktigt arg nar man gjorde enkla misstag enligt honom. Ha stoppade hela spelet och skallde totalt ut spelare som gjorde fel. Vilket ocksa hande mig... ooops. jag passade en rak passning till min medspelare da jag hor bakom mig med hog rost... STOP!!! WHY DID U DO THAT ??!!! eeeee, ja vad svarar man pa det ? tydligen hade jag passat at fel hall . Jag hade passat dit det fanns manga motstadare istallet for att byta kant och spela bort fran motstandarna. "WHY WOULD U DO THAT, IT MAKES NO SENSE EMELIE. NO SENSE AT ALL!!! DO IT AGAIN, START OVER!!!!! okej okej, denna gang gjorde jag dock ratt och kunde pusta ut. efter ett tag gick det iaf bra :) En tjej fick hora orden "I DONT CARE IF U KICK HER HEAD OF" Nu var det dock inte sa illa som det later. Han vart bara arg nar man gjorde "sjalvklara" misstag.

efter traningen forvantade jag mig att alla skulle borja prata om hur hemsk han var i bilen pa vag hem iaf saga nagot litet. men inte ett enda ord alla var hur glada som helst...

jag alskar dessa traningar, riktigt roliga ovningar och bara langtar till matchen pa sondag. jag kommer iaf  att byta kant ofta pa sondag!

Fick matchtrojan idag, inte var det numer 9 men nummer 6 ar ju en upp och nervand nia sa det duger

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0