Brottslingar

Visste ni att det inte finns brottslingar i Sverige. Och mord existerar inte ens...

Visste inte jag iaf. Eller ar det jag som har fel. Har jag inte bott i Sverige i 21 ar. Har jag helt enkelt bott nagon annanstans, kan man bli sa forvirrad att man tar fel pa land... Nej inte direkt.

Mellisa forklarade for mig varfor dom aldrig tittar pa nyheterna. Eftersom det alltid ar mord och massa annat som hander varenda dag, att dom inte ens vill lyssna pa det langre. Hon borjade nastan forklara vad mord var for nagot, nar jag fick avbryta henne. "Men mord forekommer val inte i Sverige". "Har ni brottslingar", "det finns val inga fangelsen?"... Halla! tror hon att vi lever i ett annat universum lr ? Vad tror hon egentligen att vi har poliser till ? hindra folk fran att vara for trevliga mot varandra eller vad... Ar det verkligen pa det har sattet andra ser pa Sverige eller har jag bara hamnat pa helt fel stalle i varlden. Who knows?

Om Sverige ar sa underbart som hon beskriver det sa har jag absolut ingen aning om varfor jag lamnade paradiset bakom mig...

Sen har jag fatt manga som fragar efter alla bilder. Till mitt forsvar sa har jag ingen Gabbi har som ar hur duktig som helst pa att uppdatera bilder. Men jag funderar pa att anstalla henne... Nej men det kommer bilder jag lovar.

For ovrigt sa funkade min mobil i morse som ett litet under :) Sa jag slapp beratta om dykningen rakt ner i badkaret.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0