Passover

I lordags var det da Passover...

Linda och jag satte oss hungriga kring middagsbordet, detta var dock varat storsta misstag nagonsin. Vad vi inte riktigt hade vantat oss var att endast ata ett persiljeblad doppat i nagot som symboliserar jude tarar. Middagen kom dock till slut. Men innan dess skulle vi hungriga genomlida boner, sanger, hebreiska och rollspel sa kallad seder. Middagen var dock vard att vanta pa. Och Linda ar nu helt inne pa att ga over till judendomen tills hon insag att detta tar over ett ar. Far se hur hon gor med den saken...

Till min stora fasa kommer denna passover halla pa i en vecka. Detta innebar att man inte far ata nagot brod, pasta, havregryn, mjol mm under en veckas tid! jag utan mackor, hur ska jag overleva? har aldrig varit sa tomt i skafferiet...

Tanker aldrig mer vara jude efter detta ar!

Sen sa var vi da och besokte alcatraz med au pair gruppen idag. Hur intressant som helst tyckte till och med jag som inte ar sa dar jatte mycket for museum... Man fick en freestyle som berattade historien ocksa och talade om vart man skulle ga. Bara att promenera in i en isoleringscell var en kansla jag klarar mig utan for all framtid.



Kommentarer
Postat av: Thess

Att vara jude låter lite som min glutenintolerans :P

2008-04-21 @ 12:54:55
URL: http://tessielur.blogg.se
Postat av: Hanna

Tjoho!
Jag bytte ju familj for tva veckor sedan, sa min nya familj ar Judar, sa jag fick oxa vara med om Passover. Hehe, det var ratt intressant maste jag saga. Men battre mat har jag val varit med om :)men jag fick veta sedan i efterhand att Passover ar inget firande for matens skull.
Ja, man far vara med om mkt!
Ha de gott!
kram

2008-04-26 @ 18:47:53
URL: http://hannaslars.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0