Vi ska snart ses igen

"Kommer du ihag, det var inte lange sen.
Hela rasunda vibrerade jag kan minnas kanslan an"


Derby overallt och absolut ingenstans.

Sitter och stirrar pa en dataskarm och vantar pa uppdateringar fran sportbladet. medan jag surfar runt pa internet marker jag att det ar en majoritet av fansen som tror pa bajen seger. Sa vad sager det? absolut ingenting.

Hur manga derbyn har man inte tippat, eller jag vander pa det hur manga matcher har man inte tippat i sitt liv. Hur manga 13 ratt pa tipset skulle man ha haft ? ar nog ganska latt raknat va... For sanningen ar en simpel sak. Att tippa fotboll handlar om flyt ocn att vara realist. Jag har varken flyt eller realism i mig. Nar det handlar om AIK ar jag en obotlig optimist. Sa varfor andra pa detta bara for att jag sitter pa andra sidan varlden. Jag tippar 2-0 till AIK. Om jag brukar ha ratt... aldrig, men nagon gang ska ju vara den forsta for allting. Om inte siffrorna stammer sa ar jag iaf overtygad om att en seger ligger i luften efter slutsignalen.

Sportbladet har gissat publiksiffra pa 24 325 askadare. Men vad mer kan man forvanta sig nar Hammarby har hemma derby...

Det kanns som att derby saknaden har klamrat sig fast for att stanna och om jag trodde nervositeten framfor en data skarmen inte skulle vara lika intensiv sa ar det kanske dags att tanka om.

"Torka dina tarar vi ska snart ses igen,
vi glommer gamla sorger ser fram emot nya poang"



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0