AIK

"Emelie, is the whole Sweden black and yellow?"


Sjalvklart!

5 ar och borjar redan forsta det viktiga i livet. Idag satt jag och Rafe och tittade pa AIK klipp och lyssnade pa latar. han tittade storogt pa ett fullsatt norra och undrade var jag var pa bilden.  Denna fraga var dock lattare att svara pa an nar han sa at mig att oversatta allt dom sjong... hm... inte sa lampligt kanske ?

Nu borjar det... vinterdvalan som blir till ett patrangande sug i hela kroppen, en langtan som branner och ett hopp som tands. Den aterkommande kanslan av att nu ar det varan tur, i ar hander det. Den dar underbara langtan fran skytteholm i minusgrader till rasundas grona gras, allsvensk premiar och derbyseger.

Jag kan kanna det i hela kroppen nu hur allsvenskan ligger dar nagonstans, alldeles for nara. Vanligtvis brukar jag vara uppfylld med gladje, langtan och langa disskusioner. Just nu gar disskusionerna ut pa att forklara hur man fods gnagare for en dum goteborgare.  Jag har aldrig forestallt mig hur det skulle vara utan norra sta under fotterna omgiven av rasundas vaggar. For jag har alltid tagit for givet att jag alltid kommer sta dar.

Jag saknar solna, aik trojan i mitt rum och tidningsutklippen fran superderbyt. Jag saknar traningsmatcherna pa skytteholm och Elin. Jag saknar att somna i svart gula lakan, saknar att titta in i en svart gul flagga pa morgonen. Jag saknar kanslan av nervositet infor ett derby, den kanslan som nastan tar dod pa dig, da nar man bara vill lagga sig ner, spy och onska att derbyn inte skulle existera. Jag saknar kanslan pa pepitos med Sara. Saknar minusgraderna pa en svinkall bortamatch i sporegn. Nar man har tre poang med sig hem. Saknar...

Sa har sitter jag nu sa langt bort fran rasunda som man kan komma, med alldeles for mycket hav emellan. Har kommer jag aven sitta under premiaren pa rasunda med staende jubel. Sista gangen jag missade en allsvensk premiar var nar jag spelade upplandscupen med laget. Om jag angrade mig efterrat ?... En bra fraga ar vad jag kommer missa premiaren till denna gang... Unreal ar  enda kanslan som finns nu. Och kan fortfarande inte saga att det kanns som att jag kommer missa premiaren.

Jag har ingen aning om vad det ar som borjar i ar, inte dom vanliga kanslorna, men en sak vet jag. Nu borjar det...



                                                     Sweet dreams are made of this


Kommentarer
Postat av: Thess

Saknar du verkligen minusgraderna Ems? ;)

2008-02-07 @ 10:29:44
URL: http://tessielur.blogg.se
Postat av: Rickard Norling

Jag räknar med dig på norra den 30 mars
vi har sålt fler säsongsbiljetter än förra året
vi kommer att bli 30000 på premiären.

2008-02-07 @ 12:53:52
Postat av: Bojan Djordjic

Jag hoppas du kommer och ser mej dominera i allsvenskan

2008-02-07 @ 13:11:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0