LA

Sa hur var LA ? Drommarnas stad...

Jag kan saga en sak jag ar  glad att jag bor i SF, Gar inte ens att gemfora staderna SF vinner hur klart som helst.  Sa vada ar LA ingenting att se ? Joo det ar det absolut! LA ar alltid LA.

Efter  en nattlig biltur ner till LA med en "ganska" osaker bilforare fran Bolivia sa kom vi iaf ner levande, vilket ar det mest chockerande denna resa. Det forsta vi gjorde var att besoka universal studios. Detta ar alltsa en slags nojespark dar dom har hur manga studios som helst. Har har dom spelat in massor av filmer b.la. Jurassic park, king kong, mumien, hajen och mycket mera. Vi fick aka pa en tour runt bland dom olika studios och se var dom spelat in vad. Verkligen hur haftigt som helst. Det ar riktigt haftigt att se hur fruktansvart liten varje plats ar. Det ar som i miniformat. Det mest underbara var helt klart att aka in pa Wisteria Lane fran Desperate housewifes. Sag ut pa pricken som i serien, vilket vore konstigt om det inte hade gjort. Bok affaren fran Notting Hill var inte heller helt fel att se eftersom jag alskar filmen!

Dom hade aven en del berg och dalbanor och "house of horrors" med alla karaktarerna fran skrackfilmerna. Jag vet inte hur manga ganger jag trott att jag upplevt det haftigaste pa lange sen jag kom hit. Men det kommer alltid nagot som overtraffar det tidigare. Universal studios var det haftigaste jag gjort pa lange! Far se hur lange det far vara sa...

Men vada Hoolywood da? ... Ja sjalvklart var vi aven pa walk of fame, sunset boulevard, rodeo drive och vid hoolywood skylten. Det var ocksa hur underbart som helst att se, men kan aldrig sla universal studios. La ar for mig en semester ort. Som Hoolywood ett stalle man vill se men ja tvivlar att jag kommer aka tillbaka dit, racker att ha sett allt en gang.

Sa efter en dag pa walk of fame begav vi oss till Beverly hills och Bel Air for att se lite kandis hus. Jo visst det var vad vi trodde iaf... Visst gick det att aka till husen vi hade kartan med oss som talade om vem som bodde var. Men sen om vi sag sjalva husen var ju en annan fraga. Allt vi sag var nagra miljoner meter hoga hackar och super tat skog med varldens hogsta trad innan man kom in till sjalva huset. Det var iaf vad vi gissade eftersom lyxhusen maste ha funnits dar inne nagonstans. Dom enda riktiga bilderna vi fick var nar jag stod upp genom takluckan pa bilen och lyckades fanga en pytte liten bit av taket. Detta var dock ungefar ett enda hus som man ens lyckades se taket pa. Dom riktigt populara kandisarna var det omojligt att se nagot alls. Det enda huset vi sag var Aaroon Spellings hus. Det ar nastan lite skrattretande hur glada vi blev av att skymta taktoppen hos vissa... Men visst sag vi vissa av husen men inte dom vi verkligen ville se.

Till och med grindarna var helt tackta. Forrutom pa play boy mansion, dar sag man in genom grindarna. Fast huset ligger val sa langt bort fran grindarna att det inte spelar nagon roll.

dessutom hann vi se ett "hit and run" pa walk of fame innan vi akte hem. En skapbil som korde over en kille som gick pa sidan av vagen och sedan akte darifran i varldens fart. Vi hann se hur killens ogon flimrade men han verkade hur borta som helst. Riktigt laskigt.

Sa lite lyxvillor, filmstudios, diner och Hoolywood. Da var LA avklarat.

Men jag kan ju inte sluta skriva innan jag fatt med Santa Monica. helt fantastisk strand och dom sma livvaktsbasen ser exakt ut som i Baywatch :)

Eftersom det var memorial weekend har sa var det massa minnes grejer till soldater pa stranden. Om USA hatar george Bush ? ingent som helst tvivel dar.

For ovrigt kommer sex and the city filmen ut pa fredag!

image255
image256
image257

image258
image259
image260


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0